איך כותבים עבודה אקדמית?

כחלק מלימודי החשבונאות ומנהל העסקים, נדרשים הסטודנטים להגיש עבודות אקדמיות שונות. עבודות אקדמיות צריכות לעמוד ברמת הכתיבה האקדמית ועל פי נהלים אקדמיים שונים הנקבעים על ידי האוניברסיטה/ המכללה. במאמר הבא, נציג כיצד יש לכתוב עבודות אקדמיות שונות.

מבנה העבודה

מבנה העבודה והארגון של החומר והצגתו, משפיע במידה רבה על הציון. אדם בעל ניסיון בכתיבת עבודות אקדמיות, יוכל להציג בצורה נכונה ומובנת את הרעיונות השונים שהוא מנתח בתשובות שבעבודתו. מרצים רבים באוניברסיטאות והמכללות מקדישים זמן רב ללימוד התלמידים (בעיקר בשנת הלימוד הראשונה של התואר) בהתנסחות אקדמית וסידור מבנה העבודות להגשה. בעבודות האקדמיות שעליכם להגיש, עליכם להקפיד על מבנה מסודר באופן הבא:

  • עמוד כותרת – בו עליכם להציג את נושא העבודה, לציין את שם הקורס הנלמד ואת תעודות הזהות של מגישי העבודה והמידע שנדרש.
  • הקדמה – עמוד ההקדמה תפקידו להצביע על הפרקים השונים של העבודה ועל הנושא הכללי של עבודתכם. ההקדמה כתיבת עבודות אקדמיות למכללותצריכה להיות עניינית במיוחד ועליה להצביע על הנושאים השונים בהם דנים בעבודות האקדמיות.
  • ראשי פרקים – תוכן עניינים בו עמודי הפרקים מצוינים בצורה מסודרת.
  • מבוא.
  • גוף העבודה – הנדרש על ידי המרצים/המתרגלים במוסד הלימוד האקדמי.
  • סיכום – מבט כולל על העבודה.
  • הערות.
  • רשימת מקורות/יצירות/צילומים.
  • נספחים במידה ויש.

כתיבה אינטגרטיבית

אחד המאפיינים שיש להקפיד עליהם בעבודות האקדמיות השונות הוא אופן הכתיבה. הכתיבה צריכה להיות ייחודית ובהתאם להתנסחות שברמת הקורס. עליכם להקפיד על כתיבה רהוטה לאורך כל העבודה, כתיבה עניינית, (מחקרית/מדעית בהתאם לדרישות העבודה). בחלקים שונים בעבודה יהיה עליכם להציג עימות, השוואה או ממצאי מחקרים שונים.

כפי שהזכרנו, נושא הארגון והסדר בעבודה חשוב במיוחד. על הניסוח של המשפטים בעבודה להיות מובנים בתבניתיות. כתיבה אינטגרטיבית עליכם לנסח את המשפטים השונים בעבודה האקדמית (בין אם מדובר בעבודת סמינריון, עבודת גמר, הצעות למחקר או תזה) הכתיבה צריכה להציג רעיונות משולבים בביקורת.

כחלק מהשמירה על התבניתיות יש להקפיד על מבנה הפסקאות. על הפסקאות להיות תחומות בין כותרות רלוונטיות וענייניות הקשורות לנושא. הפסקאות למעשה מטרתן לנתב את הקורא ולסייע לו להבין את המסר בצורה נוחה יותר. מומלץ להקדיש לכל נושא פסקה רציפה ולהפריד בין הנושאים השונים באמצעות פסקאות וכותרות שונות.

איך להתחיל כתיבת עבודה אקדמית?

סטודנטים רבים מתקשים להתחיל את כתיבת העבודות האקדמיות השונות שעליהם להכין. לשם כך, צוות Write2Me, החברה המובילה לכתיבת עבודות אקדמיות בישראל, מציגים מספר שלבים שמומלץ לכל סטודנט לפעול על פיהם לפני כתיבת העבודה האקדמית.

  • סידור החומר הנלמד – לפני תחילת הכתיבה, מומלץ לסדר את הנושאים השונים שעליכם לכתוב, לאסוף את החומרים המתאימים לכל נושא והמקורות השונים.
  • דוגמאות של כתיבה אקדמית – מומלץ לעיין במספר דוגמאות של עבודות אקדמיות שונות על מנת להכיר באופן הכתיבה.
  • כתיבת העבודה – מומלץ לכתוב את העבודה כ"פיילוט" ולאחר מכן לעיין בה או לשלוח אותה לגורם מקצועי על מנת לנסח את ההתבטאות בצורה טובה יותר. מרבית הסטודנטים בשנים האחרונות נעזרים בחברות חיצוניות לביצוע תיקונים שונים בהתנסחות הכתיבה.

אתם מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט של חברת Write2Me וליהנות מטיפים שונים וסיוע בכתיבת העבודות האקדמיות השונות. מגוון רחב של טיפים מקצועיים שנכתבו על ידי כותבים מקצועיים בעלי ניסיון של עשרות שנים בכתיבת עבודות אקדמיות שונות.